مادربرد ام اس آی MPG Z590 GAMING PLUS

وضعیت
موجود در انبار
کد محصول 15668

پلتفرم : Intel
فرم ظاهری : ATX
چیپست : Z590
نورپردازی : RGB
سوکت پردازنده : LGA1200
نسل پردازنده : نسل 11
حداکثر حجم حافظه : 128 گیگابایت
اتصال Wi-Fi : ندارد

معرفی محصول

مادربرد ام اس آی MPG Z590 GAMING PLUS به چیپست Z590 Express و سوکت LGA1200 شرکت اینتل مجهز شده است و با پردازنده‌های نسل ۱۰ (سری Core) و نسل ۱۱ (سری‌های Core، Pentium، Gold و Celeron) اینتل سازگاری دارد. این چیپست از اورکلاک رم و پردازنده و نسل سوم و چهارم اتصال PCIe نیز پشتیبانی می‌کند.

برق‌رسانی

VRM مادربرد ام اس آی MPG Z590 GAMING PLUS از مدار تغذیه کاملاً دیجیتال ۱+۱+۱۴ فاز مجهز به کنترلر دیجیتالی PWM و ۱۴ سیستم تأمین برق Duet Rail (DRPS) بهره می‌برد. کانکتورهای برق‌رسانی این محصول عبارت‌اند از یک کانکتور اصلی ۲۴ پین از نوع ATX، دو کانکتور ۸ پین ۱۲ ولتی ATX؛ همچنین یک کانکتور اضافی PCIe (دارای ۶ پین) برای تأمین برق اسلات‌های PCIe تعبیه شده تا کارت گرافیک نیروی مورد نیاز خود را به صورت مستقیم دریافت کند. سیستم برق‌رسانی این محصول در برابر اضافه ولتاژ و اتصال کوتاه نیز مقاوم است و مکانیزم LLC موجب می‌شود ولتاژ دریافتی پردازنده شما در هر شرایطی ثابت بماند.

فناوری Core Boost نیز می‌تواند جریان الکتریکی موردنیاز پردازنده را با سرعت و دقت بالا تأمین کرده و شرایطی ایده‌آل برای استفاده از پردازنده‌های قدرتمند چند هسته‌ای و اورکلاک بهینه پردازنده فراهم کند. مدار چاپی (PCB) این مادربرد نیز به صورت ۶ لایه و با استفاده از مس ۲ انسی (دارای ضخامت بیشتر) ساخته شده است تا، به خصوص در صورت اورکلاک شدن، عملکرد و پایداری سیستم در طولانی‌ مدت افزایش یابد. به کارگیری این نوع مس در طراحی موجب افزایش رسانایی و انتقال حرارت می‌شود.

خنک‌کنندگی

مادربرد MPG Z590 Gaming Plus به یک هیت‌سینک ماسفت (با لوله‌ انتقال حرارت)، پد حرارتی با چوک اضافه، پد حرارتی ماسفت (با هدایت گرمایی ۷ وات بر متر کلوین، و یک هیت سینک بزرگ بر روی چیپ‌ست مجهز شده است. همچنین ۳ هیت سینک M.2 SHIELD FROZR با حفظ دمای مطلوب حافظه‌های اس اس دی، ثبات عملکرد سیستم را بیش از پیش افزایش می‌دهند.

مادربرد‌های ام اس آی به شما اجازه می‌دهند سرعت و دمای مطلوب تمام فن‌های سیستم خود را از طریق نرم‌افزار یا بایوس به سادگی مدیریت کنید. علاوه بر آن، با استفاده از راهکار FROZR AI CooLing می‌توانید تنظیم خودکار فعالیت فن‌ها را بر اساس دمای پردازنده و کارت گرافیک بر عهده هوش مصنوعی پیشرفته این شرکت بگذارید.

هدرهای این محصول شامل یک هدر کولر پردازنده (۴ پین)، یک هدر برای خنک‌کننده مایع (۴ پین) و شش کانکتور ۴ پین برای فن‌های سیستم (یک هدر برای فن قسمت بالا، چهار هدر برای فن‌های جلوی کیس، و یک هدر نیز برای فن تعبیه شده در بخش پشتی کیس) هستند. هدر PIN اختصاصی برای پمپ آب با پشتیبانی از محبوب‌ترین راهکارهای خنک‌کنندگی با آب به شما اجازه می‌دهد سرعت پمپ آب را به طور کامل در دست داشته باشید. علامت‌های مخصوص ثبت شده روی مادربرد نیز هنگام نصب خنک‌کننده به کمک شما می‌آیند.

حافظه

مادربرد MPG Z590 GAMING Plus به چهار اسلات DIMM مجهز شده و از ۴ ماژول رم DDR4 با حداکثر ظرفیت مجموع ۱۲۸ گیگابایت و معماری دو کاناله پشتیبانی می‌کند. دامنه‌ فرکانس‌های رم تعیین شده برای این محصول ۲۱۳۳ مگاهرتز تا ۵۳۳۳ مگاهرتز (در حالت اورکلاک) است. شرکت ام اس آی در آزمایش‌های سختگیرانه خود سازگاری این مادربرد را با رم‌های مختلف از برندهای متعددی چون Corsair، کینگستون، G.Skill و… حتی در حالت اورکلاک اثبات کرده است.

پروفایل XMP اینتل در بایوس این مادربرد توسط لابراتوار MSI OC LAB از همه جهت آزمایش و تأیید شده است. به کمک این پروفایل و تنظیمات خودکار نیروی آن می‌توانید عملکرد و راندمان Z590 را تا حد زیادی بهبود ببخشید و از بهترین سرعت و بیشترین میزان پایداری حافظه لذت ببرید.

فضای ذخیره سازی

این مادربرد از سه اسلات M.2 از نوع M Key بهره می‌برد که از چهار لاین PCIe نسل چهار پشتیبانی می‌کنند. یکی از این اسلات‌ها با فناوری پیشرفته Lightning نسل چهار با سرعت ۶۴ گیگابیت بر ثانیه (نسبت به ۳۲ گیگابیت بر ثانیه سه اسلات دیگر) ساخته شده است تا با استفاده از پتانسیل پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل امکان اتصال سریع‌ترین و بهینه‌ترین دستگاه‌های ذخیره‌سازی برای شما فراهم شود. این محصول به شش درگاه SATA III شش گیگابیت بر ثانیه نیز مجهز شده است. علاوه بر RAID (۰/۱/۵/۱۰) این مادربرد از فناوری OPTANE اینتل نیز بهره می‌برد تا با ترکیب توان عملی بالا، تأخیر پایین، کیفیت سرویس و پایداری بی‌نظیر آن بتوانید از هارد خود همانند یک حافظه اس اس دی استفاده کنید. البته پیش از به کار گیری این فناوری، حتماً از به روز بودن درایورها و بایوس اطمینان حاصل کنید.



نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید
افزودن نظر جدید
امتیاز محصول
0 از مجموع 0 امتیاز

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تاریخچه قیمت این کالا هنوز ثبت نشده است.